Szkolenie: Czego uczyć ucznia z GWN – diagnoza umiejętności poznawczych

CZEGO UCZYĆ UCZNIA Z GWN – diagnoza umiejętności poznawczych

Diagnoza umiejętności poznawczych, to jeden z kluczowych elementów diagnozy umięjętności funkcjonalnych. Pozwala na określenie potencjału intelektualnego z uwzględnieniem istniejących ograniczeń w sferze sensorycznej i motorycznej. Od adekwatnej diagnozy zależą realne, możliwe do osiągnięcia cele zawierane w IPZ-tach. Szkolenie ma na celu zaprezentowanie sposobu oceny możliwości poznawczych ucznia z GWN przez pryzmat umiejętności kluczowych w oparciu o teorię rozwoju Piageta.

Dzięki szkoleniu dowiesz się:

  • jak wykorzystać i interpretować koncepcję rozwojową Piageta w obszarze sensomotorycznym do potrzeb oceny poznawczej osoby z GWN
  • co to są umiejętności kluczowe i jakie są sposoby ich określania
  • jak nazywać zachowania ucznia bez ich interpretowania
  • dlaczego ważne jest precyzyjne i opisowe prezentowanie umięjętności ucznia

Otrzymasz:

  • narzędzia służące ocenie umiejętności poznawczych
  • szansę nabycia umiejętności obserwacji, opisu i analizy zachowań ucznia na podstawie materiału filmowego, przez pryzmat jego umiejętności kluczowych;
  • przestrzeń do dokonania interpretacji zachowań własnego ucznia korzystając z pomocy prowadzącego oraz innych uczestników szkolenia (przy zgłoszeniu takiej gotowości w trakcie rejestracji)
  • zapoznania się z bogatym repertuarem pomocy konstruowanych z myślą o edukacji uczniów z GWN
  • możliwość prowadzenia dyskusji i polemiki z prowadzącym

Pozwoli Ci to:

  • samodzielnie lub w zespole dokonywać diagnozy możliwości poznawczych swojego ucznia
  • trafnie interpretować zachowania ucznia i odpowiednio je nazywać
  • stawiać cele adekwatne do możliwości ucznia i będące w strefie jego najbliższego rozwoju

SZKOLENIE REALIZOWANE W FORMIE STACJONARNEJ NA ZAMOWIENIE PLACÓWKI