CZEGO UCZYĆ UCZNIA Z GWN – diagnoza umiejętności poznawczych
Diagnoza umiejętności poznawczych, to jeden z kluczowych elementów diagnozy umięjętności funkcjonalnych. Pozwala na określenie potencjału intelektualnego z uwzględnieniem istniejących ograniczeń w sferze sensorycznej i motorycznej. Od adekwatnej diagnozy zależą realne, możliwe do osiągnięcia cele zawierane w IPZ-tach. Szkolenie ma na celu zaprezentowanie sposobu oceny możliwości poznawczych ucznia z GWN przez pryzmat umiejętności kluczowych w oparciu o teorię rozwoju Piageta.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
- jak wykorzystać i interpretować koncepcję rozwojową Piageta w obszarze sensomotorycznym do potrzeb oceny poznawczej osoby z GWN
- co to są umiejętności kluczowe i jakie są sposoby ich określania
- jak nazywać zachowania ucznia bez ich interpretowania
- dlaczego ważne jest precyzyjne i opisowe prezentowanie umięjętności ucznia
Otrzymasz:
- narzędzia służące ocenie umiejętności poznawczych
- szansę nabycia umiejętności obserwacji, opisu i analizy zachowań ucznia na podstawie materiału filmowego, przez pryzmat jego umiejętności kluczowych;
- przestrzeń do dokonania interpretacji zachowań własnego ucznia korzystając z pomocy prowadzącego oraz innych uczestników szkolenia (przy zgłoszeniu takiej gotowości w trakcie rejestracji)
- zapoznania się z bogatym repertuarem pomocy konstruowanych z myślą o edukacji uczniów z GWN
- możliwość prowadzenia dyskusji i polemiki z prowadzącym
Pozwoli Ci to:
- samodzielnie lub w zespole dokonywać diagnozy możliwości poznawczych swojego ucznia
- trafnie interpretować zachowania ucznia i odpowiednio je nazywać
- stawiać cele adekwatne do możliwości ucznia i będące w strefie jego najbliższego rozwoju
SZKOLENIE REALIZOWANE W FORMIE STACJONARNEJ NA ZAMOWIENIE PLACÓWKI