Szkolenie: Diagnoza potrzeb stymulacyjnych

DIAGNOZA POTRZEB STYMULACYJNYCH

Określenie potrzeb stymulacyjnych to bardzo ważny parametr wpływający na wybór form i metod pracy oraz określenie do którego z dwóch podstawowych obszarów oddziaływań zostanie zakwalifikowany i rozpocznie swoją przygodę edukacyjną nasz uczeń. Czy będzie to stymulacja podstawowa czy też stymulacja totalna, wybór nie może być przypadkowy, gdyż niesie poważne konsekwencje dla przebiegu rozwoju ucznia.

Stymulacja nie jest celem samym w sobie ale jest stymulacją do aktywności. Oznacza to, że w wyniku planowych doświadczeń sensorycznych uczeń będzie przejawiał zwiększony poziom otwartości na nowe doświadczenia. Poza ustaleniem od jakiego obszaru rozpocznie się lub będzie kontynuowana realizacja potrzeb stymulacyjnych ważne jest określenie parametrów i zakresu stymulacji.

Dzięki szkoleniu dowiesz się:

  • w jaki sposób określić potrzeby stymulacyjne swojego ucznia
  • w jakich obszarach potrzebuje on szczególnego wsparcia
  • co jest stymulacją rozwojową a co autostymulacją o charakterze stereotypii (co jest potrzebą a co nadmiarem stymulacyjnym)
  • jakie są zagrożenia nieodpowiedniej stymulacji i jak ich uniknąć
  • jak zaplanować oddziaływania stymulacyjne na poziomie podstawowym
  • jakie są możliwości oddziaływań na poziomie stymulacji podstawowej i totalnej

Otrzymasz:

  • narzędzie wspierające proces oceny potrzeb stymulacyjnych
  • liczne przykłady realizacji różnych form stymulacji

Pomoże Ci to:

  • stać się specjalistą w ocenie potrzeb sensorycznych ucznia z GWN
  • świadomie planować oddziaływania stymulacyjne i adekwatnie wspierać rozwój swojego ucznia
  • osiągać wyznaczone cele związane z realizowaną stymulacją sensoryczną

SZKOLENIE REALIZOWANE W FORMIE STACJONARNEJ NA ZAMOWIENIE PLACÓWKI ORAZ ON-LINE